postheadericon Curriculum la decizia scolii

Discipline optionale

 

Limba engleza

Studiile recente cu privire la incadrarea sociala si profesionala a tineretului arata ca tinerii care vorbesc fluent doua limbi straine au sanse semnificativ mai mari in construirea unei cariere de succes. Prin predarea intensiva a limbilor engleza si germana, Gradinita Ioana ofera copiilor oportunitatea de a incepe cat mai curand dezvoltarea acestor competente. Folosind ca metoda principala de lucru jocul didactic, copiii sunt introdusi intr-o atmosfera propice invatarii bilingve in scopul integrarii in cerintele societatii contemporane.

La varste fragede, copiii sunt foarte deschisi si receptivi, dornici de a-si forma noi deprinderi mai ales datorita avalansei de notiuni de limba engleza primite in cadrul educatiei informale (mijloace media, jocuri, etc) pe care doresc sa le inteleaga si sa le insuseasca.

In majoritatea institutiilor ce isi desfasoara activitatea in momentul actual in judetul Iasi, activitatile in limba engleza sunt sustinute doar de profesorul specializat de limba engleza cu o frecventa redusa ( o data pe saptamana). Din experienta noastra, aceasta practica este insuficienta. Astfel, noi punem accentul pe exercitiul zilnic al limbii engleze in cadrul Daily lessons. Si putem face acest lucru, intrucat toate cadrele noastre didactice sunt pregatite din punct de vedere profesional pentru predarea limbiii engleze.

Limba germana

In general, copiii au o capacitate foarte mare de invatare. Cand parintii si profesorii folosesc cuvinte in limbi diferite pentru a desemna acelasi obiect (de ex. ‘cainele’ sau ‘der Hund’), copilul va invata ca ambele cuvinte se aplica la acel obiect. Daca, mai tarziu, copilul va spune: “Uite un Hund!”, parintele sau profesorul ii va raspunde “ Da, este un caine, ein Hund!”. Copiii au capacitatea de a invata o limba straina in mod diferit decat adultii astfel incat inainte de adolescenta vor demonstra abilitati lingvistice temeinice si vor dobandi o pronuntie identica cu cea a vorbitorilor nativi.

La varste mici, pana la 2-3 ani, este bine ca denumirile obiectelor in ambele limbi sa fie introduse gradual. La 2- 3 ani se recomanda ca una dintre cele doua limbi sa devina limba principala, in care copilul invata progresiv constructia propozitiilor, urmand ca apoi sa invete regulile celeilalte limbi.

In cadrul activitatilor de predare- invatare a limbii germane, copiii se familiarizeaza cu pronuntia in limba straina prin  intermediul cantecelor, filmelor de animatie, jocurilor, poeziilor, povestilor etc. Alegerea subiectelor tematice si lingvistice se orienteaza dupa interesul copilului si dupa capacitatea lui psihologica pentru invatare. Subiectele corespund si amplifica interesul copilului, se adreseaza sentimentelor lui, stimuleaza angajamentul, fantezia si creativitatea. Temele abordate completeaza si diferentiaza imaginea lumii pe care copilul si-o construieste sau deja a contruit-o in limba materna. Ele urmeaza o progresie semantica si pragmatica si renunta, in mare masura, la o progresie gramaticala. Subiecte sunt, pe cat posibil, mijlocite prin material de invatare autentic. Se folosesc tipuri de texte simple, ca de exemplu: rime, cantece, proverbe, snoave, povestiri. Pentru a dezvolta competente de limba (vorbit, citit, scris) si capacitate comunicativa se utilizeaza vocabularul si structurile lingvisice adecvate mediului copilului.

Dans modern

Dansul este o forma de practicare a exercitiului fizic cu deosebite valente educative. Ca activitate individuala si colectiva imprima rigoarea interactiunii in grup, permitand in acelasi timp manifestarea initiativei, sustinerea independentei si insusirea responsabilitatii . Copilul invata sa respecte disciplina, reguluile stabilite, isi asuma sarcini.

Pe durata acestui curs se urmareste asimilare notiunilor de baza a dansurilor sportive si de societate. Antrenamentul miscarilor ritmate se va face atat in aer liber cat si in cadrul gradinitei. Cadrul didactic coordonator  urmareste implicarea activa a tuturor copiilor din gradinita, abordand activitati specific fiecarei grupe de varsta.

 

Cluburi

Pian

Daca lectiile de pian incep de la varste cat mai mici, copilul isi poate imbunatati auzul muzical, care ii permite perceperea diferentiata a stimulilor  si intensitatilor sunetelor. Copilul isi dezvolta motricitatea fina. Miscarile degetelor  pe clapele pianului ii dezvolta copilului capacitatea de realiza miscari fine si coordonarea ochi-mana. Sunt stimulate atentia si memoria. Acest optional este un mijloc prin care cei mici isi cultiva talentul si sensibilitatea auditiva.

Sah

Jocul de sah este unul dintre cele mai vechi si mai raspandite din lume. Totodata este un joc foarte modern, care a castigat tot mai multi adepti, fiind cel mai desavarsit joc de gandire cunoscut. Sahul, denumit si  ,,Gimnastica mintii” sau ,,Jocul inteleptilor”, este, atat un joc de strategie,  cat si un mijloc de recreere sau o activitate de dezvoltare personala.

Gradinita Ioana colaboreaza cu un profesor recunoscut din Iasi, cu rezultate deosebite obtinute de elevii sai. Cursul se adreseaza copiilor cu varste de peste 4 ani, si se desfasoara atat la sediul din Bucium, cat si la cel din Sararie.

Qwan ki do

Un complex de exerciţii fizice, o şcoală de comportament şi chiar o metodă de a te cunoaşte şi de a te înţelege… un mod de viaţă. Una dintre cele mai vechi, şi, în acelaşi timp, una dintre cele mai contemporane Arte Marţiale Vietnameze, Qwan Ki Do-ul aduce un echilibru fizic, mental şi emoţional.

Balet

Baletul este mai mult decat un simplu dans sau o forma de miscare fizica. Pe langa dezvoltarea fizica pe care o promoveaza, gratia si eleganta tinutei, baletul ajuta la dezvoltarea increderii in sine, la dezvoltarea creativitatii si modelarea corpului.

Cursurile se adreseaza copiilor de peste 3 ani si se desfasoara intr-o sala optim amenajata la sediul Gradinitei Ioana din Aleea Domenii (cartier Bucium), fiind suntinute de un profesor coregraf.

Arte plastice

Limbajul plastic  este unul dintre cele mai iubite mijloace de comunicare ale copiilor. Multi copii exprima prin limbajul plastic ceea ce nu pot exprima prin limbajul verbal, sia asa ei comunica mai usor atat cu cadrele didactice cat si cu ceilalti din jur. Ei inventeaza si transforma culorile in parteneri de joaca comunicand astfel ceea ce simt. Prin activitatile saptamanale copiii capata cunostinte despre frumos, proportii, armonia culorilor, instrumente de lucru etc.

Copiii pot frecventa aceste cursuri incepand inca din primul an de gradinita. Vor fin indrumat de catre un profesor colaborator.

SCOALA IOANA

Noi facem un pas mai departe si avem grija de copiii dumneavoastra si in primii ani de scoala.

Inscrie copilul in clasa pregatitoare la:

SCOALA IOANA IASI